מוכנות ארגונית בשבעה צעדים - תהליך ארגוני

העולם הארגוני עובר מהפכה שלא ידענו כמותה במאתיים השנים האחרונות. ארגונים הרוצים להמשיך ולהצליח בעולם העבודה החדש שנוצר יהיו חייבים להתאים את התהליכים הארגוניים שלהם לתפיסות ולאתגרים של המאה ה-21.

 

מודל שבעת הצעדים מבוסס על חיבור בין חמישה תחומים:

א. התחום המקצועי (בהתאם לארגון בו אנו פועלים),

ב. התעשייה בה אנו פועלים,

ג. המאפיינים של עולם העבודה החדש,

ד. היכולות האישיות להצלחה בעולם העבודה החדש,

ה. המאפיינים החשובים להצלחה ברמה הארגונית בעולם העבודה החדש.

 

הנחות היסוד שלנו בתהליך:

1. אף ארגון לא מתחיל מאפס,

2. הידע הארגוני נמצא אצל האנשים בארגון,

3. ארגונים שלא יתאימו את עצמם ייעלמו.


שלבי התהליך

Organizational Readiness for the New World of Work

1. שלב המיפוי
  • חברי ההנהלה, מנהלי הביניים והעובדים ממלאים סקר ארגוני למיפוי המצב הקיים.
  • מתקיימים ראיונות עומק עם אנשי מפתח.
  • ממידה וקיימים מנתחים סקרי עובדים ולקוחות.
  • בוחנים את המיתוג החיצוני של החברה – אתר ארגוני, מאמרים בעיתונות וכד'.

 

2. שלב העיצוב
  • בשיטה ייחודית מעציבים את הארגון יחד.
  • תהליך זה מתבסס על הידע הארגוני והמומחיות של צוות EQ-EL בעיצוב תהליכים ארגונים לעולם העבודה החדש.

 

3. שלב בניית תכנית הפעולה
  • בהתבסס על שלב העיצוב תבנה תכנית פעולה להטמעת התהליכים השונים. תכנית תבנה ע"י חברת EQ-EL בשיתוף פעולה עם המחלקות הרלוונטיות אצל הלקוח.

 

4. שלב הכשרת הצוותים והטמעת תכנית הפעולה
  • בהתאם לשלבים הקודמים תוצע תכנית הכשרה לבעלי התפקידים השונים על מנת שיוכלו להטמיע בהצלחה את התהליכים הארגונים השונים. לדוגמא:

א. מתן סדנה ומשובים אישיים – הצלחה במאה ה-21 מודל חמש היבשות,

ב. הטמעת משוב וערכים ארגונים בשלושה שלבים,

ג. בניית תהליך הערכה שנתי אפקטיבי והטמעתו,

ד. בניית אסטרטגיה למתן הצעת ערך מנצחת.