מחקרים אודות אינטליגנציה רגשית

בראיונות עם שני מיליון עובדים, ב- 700 חברות אמריקניות, התברר כי מה שקובע את משך העבודה של העובדים, ועד כמה הם יהיו פרודוקטיביים, היא איכות היחסים שלהם עם המנהל הישיר.

מתברר שאנשים מצטרפים לחברות ועוזבים מנהלים.
(מכון גאלופ)
סיבות מצוינות להכניס את נושא האינטליגנציה הרגשית לארגון
  • במחקר שנערך במעבדות Bell נמצא כי הגורם שמבחין בין המהנדסים הטובים ביותר לחלשים ביותר הוא מרכיב בחינת המציאות ולא השכלה או יכולות טכניות שונות.
  • מחקר חובק עולם בחברות וארגונים מצא שההבדל ברווחים של הארגונים נבע משתי סיבות עיקריות:
  • שליש מההבדלים נבע מפערים במיומנויות טכניות ויכולות קוגניטיביות.
  • שני שליש מההבדלים נבע מפערים באינטליגנציה רגשית. ואף יותר מכך - בניהול הבכיר, הבדלים באינטליגנציה רגשית הסבירו יותר מ- 80% מההבדלים בהכנסות.
  • בחברת American Express, יועצים עסקיים שסיימו סדנא לשיפור האינטליגנציה הרגשית שלהם הגדילו את המכירות במאות מילוני דולרים.
  • כאשר חיל האוויר האמריקאי הגיע למסקנה שעליו לבחור את אנשי הגיוס שלו בדרך מקצועית יותר הוא בחר להשתמש במבדק אינטליגנציה רגשית. המבדק היה מנבא כל-כך טוב להצלחה, שהוא הביא לחיסכון לחיל כ- 3 מיליון דולר בשנה על גיוס והכשרה של אנשים לא מתאימים.
  • מחקר שכלל 515 מנהלים מכל העולם מצא שהאינטליגנציה הרגשית היתה מנבא טוב יותר להצלחה של המנהלים מכל ניסיון קודם או רמת ה- IQ שלהם.
  • במחקר שכלל 100 בוגרי אוניברסיטאות המועסקים בבנקים והמשרתים ציבור, נמצא שהאינטליגנציה הרגשית היא שהיתה אחראית להצלחת העובדים במשימותיהם.
  • בחברת L’Oreal, סוכני מכירות שגויסו על-בסיס של כשירויות של אינטליגנציה רגשית מכרו הרבה יותר מאלה שגויסו באמצעות תהליכים ישנים יותר של החברה. סוכני המכירות שגויסו על בסיס הכשירויות של האינטליגנציה הרגשית מכרו במהלך השנה ב- 91,370$ יותר מהסוכנים האחרים. בכך גדל הרווח השנתי של הרשת ב- 2,558,360$.
ניהול כושל
  • מחקר מקיף מצא שניהול כושל נובע משלוש סיבות השייכות כולן לתחום האינטליגנציה הרגשית:
  • קושי בהתמודדות עם שינויים.
  • חוסר יכולת לעבוד בצוות.
  • מיומנויות בין אישיות לקויות.
  • כ- 70% מן הסיבות לאיבוד לקוחות קשורות לאינטליגנציה רגשית (Research by the Forum Corporation on Manufacturing and Service Companies, 1989 - 1995). לדוגמא: הלקוח לא אהב את הפן האנושי בקשר העסקי עם ספק קודם של מוצר או שירות.