אינטליגנציה רגשית בניהול
עובדה ידועה היא שנושא הניהול והמנהיגות בארגונים הפך לנושא בוער בכל סוגי הארגונים בעולם. הניסיון לגלות מה מאפיין מנהלים מצליחים העסיק ועדיין מעסיק ארגונים וחוקרים רבים.

המחקר בשלושת העשורים האחרונים מצביע על כך שמנהלים מצליחים הינם בעלי מיומנויות וכישורים הבאים מעולם האינטליגנציה הרגשית. ארגונים רבים הבינו שהשפעת המנהל היחיד על צוות העובדים שלו הינה מכרעת והבינו את המשמעות העסקית של פיתוח האינטליגנציה הרגשית בארגון. תובנה זו מביאה ארגונים רבים להציע לעובדיהם סדנאות שמטרתן לשפר מרכיבים מסויימים של האינטליגנציה הרגשית שלהם, בעקבות כך להגביר את האפקטיביות הארגונית ועימה, את רווחי הארגון.

ארגונים אלו הפנימו את העובדה שעל-מנת להצטיין בתפקידי ניהול נדרשת יכולת נוספת שאינה באה מן התחום הקוגניטיבי, או מתחום המיומנויות הטכניות - אך ללא ספק מבדילה בין מנהלים כוכבים ומנהלים בינוניים.

אם בעבר סברו שהמשאב האנושי הוא הדבר החשוב ביותר בכל ארגון, הרי שכעת עולה הטענה שעל-מנת להצטיין, המשאב האנושי המתאים הוא הדבר החשוב באמת.
טענה זו הופכת לנכונה יותר, ככל שעולים במעלה הסולם הארגוני.
דוגמאות לחשיבות האינטליגנציה הרגשית
  • מחקרים מראים כי עובדים בעלי אינטליגנציה רגשית גבוהה הם ה"כוכבים" של הארגון והם אלו אשר מובילים ארגונים למצויינות.
  • הארגון צריך לזהות את ה"כוכבים" בקרב עובדיו ולקדם אותם לתפקידי ניהול והובלה. ארגונים רבים מקדמים את עובדיהם על סמך מיומנויות טכניות טובות. לעיתים קרובות, הם אינם מגלים כישורי מנהיגות אשר הינם קריטיים להצלחתם כמנהלים...
  • היכולות הבין-אישיות והיכולת לעבוד באופן אפקטיבי בסביבות דינמיות, קריטיות יותר מתמיד. ארגונים מתמודדים עם שינויים טכנולוגיים ומעבר לכיוון של כלכלה מונחית שירות (גלובליזציה, מסחר אלקטרוני, ריבוי אפשרויות בחירה) המחפשת ערך מוסף ועולה בו חשיבות הלויאליות של הלקוחות.
  • אינטליגנציה רגשית קשורה באופן ישיר לפרודוקטיביות ועמידה בלחצים ובלוחות זמנים. עובדים בעלי אינטליגנציה רגשית גבוהה תורמים בעשרות אחוזים יותר מעמיתיהם.
אינטליגנציה רגשית חשובה במיוחד כיום ובמיוחד בארגונים עסקיים
  • מנהלים צריכים להתמודד עם שינויים מהירים ומסיביים.
  • מנהלים צריכים להיות מחויבים לתהליכי למידה מתמדת והתייעלות.
  • מנהלים צריכים ליצור אווירה חיובית המובילה למתן שירות איכותי ומהיר.
  • מנהלים צריכים להיות יותר מחויבים לארגון ובעלי מוטיבציה גבוהה.
  • מנהלים צריכים לעבוד בצוות בצורה אפקטיבית יותר.
  • הארגון צריך לנצל טוב יותר את פוטנציאל המשאבים האנושיים שלו.
  • הארגון צריך לזהות את ה"כוכבים" בקרב עובדיו ולקדם אותם.
  • הארגון צריך לזהות ולקלוט את המוכשרים ביותר.
  • הארגון צריך להגדיל את הלויאליות של הלקוחות שלו.
  • הארגון צריך לקבל החלטות טובות ביחס לשווקים חדשים, מוצרים חדשים והתקשרויות אסטרטגיות.
איך נזהה בכל ארגון עובדים בעלי אינטליגנציה רגשית גבוהה?
אנשים אלה:
  • מגיעים לעבודה עם מוטיבציה גבוהה, חשים מחויבות גבוהה לארגון, למוצר וללקוחות.
  • עומדים בלחצים ומגיבים במהירות למצבים משתנים.
  • עובדים מתוך רצון תמידי "לתת את הטוב ביותר".
  • מאמינים ביושרה ושקיפות.
  • מאמינים בהידברות ובתקשורת פתוחה.
  • עובדים בצוות ומקיימים מערכות יחסים בין-אישיות טובות - גם בתוך הארגון וגם עם לקוחות.
  • נותנים מספיק זמן לאנשים להביע את עצמם ואת צרכיהם, חשים אמפתיה לדובר, ורגישים לצרכיו.
  • נוקטים יוזמה על-מנת לשפר ולהשתפר.
  • מתלהבים מן העשייה היומיומית וסוחפים את האחרים.
  • אופטימיים ושמחים - הרוח החיה שבארגון - "הכוכבים" של הארגון.
אנשים אלה הם הערך המוסף לתהליכים העסקיים
אנשים אלה הם הנכס החשוב ביותר לכל ארגון באשר הוא