להיות או לא להיות
היכולת של כל אחד מאתנו להסתגל לשינויים,
לצאת מאזור הנוחות שלנו, להתפתח ולחזק כל שריר פנימי שלנו,
הינה תנאי הכרחי להמשך ההצלחה שלנו 
הן ברמה האישית והן ברמה הארגונית.
ארגונים ומנהלים חייבים להפנים את העובדה שהמציאות הארגונית השתנתה. אם הם חפצים להמשיך ולהצליח, להיות רלוונטיים, או להפוך לרלוונטיים, עליהם לחשוב אחרת ולפעול אחרת – זאת מתוך תובנה שהכלים הניהוליים של המאה העשרים אינם יכולים לענות על האתגרים הניצבים בפני ארגונים ומנהלים במאה עשרים ואחת. כיום, השאלה של "להיות או לא להיות" הופכת לקריטית יותר מתמיד לארגון, למנהלים ולעובדים ומאלצת שינויים בתפקידם של העובדים, מנהליהם, צוות ההנהלה הבכירה, ובראשה המנכ"ל.
מציאות של מים לבנים
אנו חיים בעידן בו כולם מתחרים בכולם, כל הזמן ובכל מקום בעולם. בהתאמה – מקצוע הניהול חווה שינויים אדירים הן בכמותם, והן בקצב המתגבר המאפיין אותם. קיים קונצנזוס על-כך שהכלכלה בכללותה תעבור, בעשורים הבאים של המאה ה-21, שינוי שלא נראה כמותו במאתיים השנים האחרונות. מציאות דינאמית ומאתגרת זו מובילה לשינוי חוקי המשחק ואי לכך, לשינוי חוקי ההצלחה.

המצב דומה למציאות של "מים לבנים", ממש כמו ברפטינג. השאלה אינה "האם ניפול למים?" אלא "מתי ניפול למים?" ואז – "כאשר נהיה במים, האם נוכל לעלות חזרה לסירה?"...

מחקרים מצביעים על כך שבמציאות חדשה זו רק 30% מהארגונים והמנהלים יוכלו "לעלות חזרה לסירה" בהצלחה. וגם אז, הם יאלצו להתמודד עם מציאות שונה, והסירה תהיה כבר במקום אחר. ואם אנו מדברים על העולם הארגוני במושגי הישרדות, חשוב לזכור את דבריו של אבי תורת האבולוציה, דרווין: "לא החזקים שורדים או האינטליגנטים ביותר, אלא אלה שמסוגלים להסתגל לסביבה".

בעולם כזה, כל חברה צריכה לדאוג לכך שהאנשים הטובים ביותר יעבדו ויפעלו בה יחדיו, כשהם מונחים על-ידי מטרה משותפת ומוּנָעים על-ידי מערכת ערכים חזקה.

ואין די בכך – הצלחה לאורך זמן מחייבת ארגונים לחלק את משאביהם באופן מושכל בין הצלחה בהווה לבין הצלחה עתידית.

על-פי מחקרים, מעט מאוד ארגונים מסוגלים לבצע זאת – "כדי לשרוד, ארגונים חייבים לבצע (to execute) בהצלחה את כל הפעילויות בהווה ולשרוד את אתגרי היומיום, וזאת תוך כדי שינוי הפעילויות והתאמתן, על מנת להיות מוכנים ולשרוד שינויים עתידיים. מעט מאוד ארגונים מסוגלים לבצע את שני הדברים יחד!" (The Adaptable Organization, McKinsey 2006).

לצאת מאזור הנוחות
לא עוד להסתפק בפשרה והישרדות, לא עוד להתקע במקום מתוך עייפות וחששות,
אלא לצאת ממעגל הנוחות עם התלהבות ותשוקה ובתחושה שהשמיים הם הגבול, ...